Hoewel ik de 35 nog niet gepasseerd ben, heb ik inmiddels al aardig wat werkgevers versleten. Eén ding hadden ze allemaal gemeen: van de binnenkant werken organisaties lang niet zo gestructureerd als dat ze hun klanten en opdrachtgevers doen geloven.
Processen verlopen vaak stroperig, er is onvoldoende focus op kwaliteitsbewaking en CRM-systemen en databases liggen er vaak maar een beetje verloren bij. Frustrerend voor mij als Marketeer, omdat die data voor mijn werk goud waard is.
Orde scheppen in de chaos.
Vele uren heb ik besteed in Excel, om orde te scheppen in databases en waardevolle dataverrijking toe te passen, in de hoop mijn marketingactiviteiten beter te kunnen toespitsen op mijn doelgroep.
Een veelgehoorde opmerking daarbij was dat het probleem lag aan de software. Met nieuwe, moderne software zouden de problemen spoedig tot de verleden tijd behoren.
Wat een misvatting. Er wordt vaak ten onrechte grenzeloos vertrouwd op de mogelijkheden die nieuwe software te bieden heeft. Maar de nieuwe software alleen is helemaal niet voldoende. Pas als ook de juiste mensen er mee gaan werken, volgens gestandaardi-seerde procedures, bestaat er kans op een succesvolle implementatie.
People, Process, Product.
Deze combinatie van People, Process en Product geldt net zo zeer in de Service Management-wereld, heb ik gemerkt. Veel van mijn collega’s hebben al meegemaakt dat bedrijven een ITSM-tool gingen gebruiken, zonder dat er is nagedacht over de achterliggende mensen en de processen. Het gevolg: na ongeveer een half jaar komen werknemers erachter dat de nieuwe software toch niet de heilige graal bleek te zijn.
Hoe anders is dat in mijn werk bij Mproof. Hier is het scheppen van orde in de chaos tot ware kunst verheven. Logisch ook, we verdienen er ons brood mee. Ontdek nu zelf hoe onze werkwijze uw organisatie kan helpen met doelmatiger werken tegen lagere kosten. Met de Mproof Health Check weet u binnen één dag hoe uw organisatie ervoor staat.